Вхід

Для вас, батьки...


Поради з навчання грамоти...


Шановні батьки, чи не найважливішим завданням початкової школи, а отже і нашим з вами є навчання грамоти. Діти приходять до школи з різним рівнем підготовки, має місце і таке, коли першокласники зовсім не знають букв. В будь-якому випадку ми знайомимо  з буквами і звуками. Деякі практичні поради та засоби навчання хочу вам запропонувати – дещо з цього є власним напрацюванням, дещо – зібране з різних друкованих та електронних джерел.


Підручні матеріали

                        Картинки по запросу                                        

Для тих дітей і батьків, хто любить креатив, радимо відійти від звичних олівців і фарб, а писати букви крейдою на асфальті,  фломастерами, які стираються,  на підлозі, пальцем на піску, варенням на столі, лазерною указкою в темряві на стіні. Ліпіть букви з тіста, пластиліну, вирізуйте з дерева, створюйте слова з кубиків, викладайте з кришечок, макаронин, лічильних  паличок, камінчиків, листочків чи  шишок. Помічниками у вивченні букв стануть морські камінці або повітряні кульки. Малюйте на них букви алфавіту, але не забувайте називати! Нехай букви будуть різнокольоровими і веселими.
Тест на уважність
А ви знали, що букви мають звичай ховатися? Так Так! І при цьому дуууже люблять, коли їх шукають. Саме цим радимо зайнятися з дитиною, озброївшись червоним фломастером і непотрібним журналом з великими літерами. Оголосіть, хто у нас сьогодні ховається, і вперед – на пошуки! З дитиною постарше, років 5-7, в таку гру цікаво грати наввипередки. Головне, щоб у вас були однакові журнали, які ви відкриєте на одній і тій же сторінці. Раз-два-три – час пішов!
 Дивитися і співати
На просторах інтернету є безліч коротеньких відеосюжетів, мультфільмів і пісеньок, які полегшать малюкові процес запам’ятовування нових букв. Завдання батьків: попередньо, перед тим, як показати дитині, переглядайте та оцінюйте відео або завдання на свій смак. Важливо, щоб воно було цікавим, позитивним, а також відповідало  віку і рівню розвитку дитини.
Полювання на літери
Вам знадобляться купа старих журналів, клей і ножиці. Завдання – знаходити букви в журналі, вирізати їх і наклеювати в альбом за алфавітом. Складніша версія цієї гри – знайти тільки прописні або тільки малі літери. Рівень для знавців, які вже вміють читати – вирізати і наклеювати цілі слова. Можна грати на швидкість або просто на правильність виконання завдання.
Їстівні літери
         Картинки по запросу
Можете спекти печиво у вигляді абетки або купити кольорові макарони. За великого бажання, алфавіт можна створити з будь-якої страви – тут підключайте фантазію. Наприклад, скибочка огірка послужить прекрасною моделлю букви “О”, а гілочка кропу у вигляді літери “У” прикрасить будь-яку страву.
Класики з буквами
Замість цифр в квадратики потрібно вписати букви, і малюйте “класики” у вигляді прямої доріжки. Спочатку вимовляєте букву, малюк повторює за Вами – і стрибає в наступний квадратик, де його чекає вже наступна незнайомка з алфавіту.
Букви на прогулянці
Гуляючи з дитиною на вулиці, ви можете показувати їй букви на рекламних проспектах, вітринах, на машинах і так далі. Продемонструйте дитині, що букви можна зустріти де завгодно, саме тому необхідно їх знати. Побачите, як литина буде радіти, побачивши десь знайому букву.
Букви на стіні
З картону різного кольору виріжте букви і приклейте до них подвійний скотч. На стіну в кімнаті малюка повісьте старі шпалери або ж дошку для малювання, щоб дитина могла на них приклеюватися букви і вимовляти їх.
Альбом для букв
Зробіть невеликий альбом. У нього помістіть картки з буквами і картинки, які будуть відповідати кожній букві. Наприклад, «О» – хмара, «Ж» – жираф, «М» – мавпа і так далі. Нехай дитина підбирає до кожної знайомої йому букві малюнок, який починається на цю букву.
Веселі  ігри
Після того, як ви створили алфавіт з різних матеріалів, пластилінові, їстівні, намальовані букви можуть грати, стрибати, літати. Дружба між ними буде допомагати малюкові освоювати спершу склади, а потім і цілі слова. А ще – можна вирізати велику друковану літеру, а всередені неї намалювати або наклеїти зображення предметів, назви яких починаються цією літерою.


Що читатимуть наші діти за оновленою програмою?


До кола читання 2-4 класів увійшло 125 письменників. Це трохи більше, ніж у попередні роки (119). 35% з них – нові імена, їх не було в старій програмі.
Варто зауважити, що в програмі вказуються саме імена авторів, а не назви творів. Вибір текстів для читання залишається за вчителем.
Більшість «новеньких» – це сучасні українські письменники, які активно пишуть і публікуються: Галина Ткачук, Григорій Фалькович, Оксана Лущевська, Василь Голобородько, Тетяна Стус, Іван Андрусяк, Галина Малик, Тарас та Мар’яна Прохаськи, Катерина Бабкіна та інші. Усіх разом – 44. Повний перелік можна переглянути на сайті МОН.

Що читали раніше? Що читатимуть діти тепер?
Які нормативи доведеться складати?
Як зміниться робота з текстом у класі?
Діти оцінюватимуть не персонажів, а їх вчинки...
Де брати твори?
Чи зміниться щось насправді?

На ці запитання можна знайти відповіді тут...

Експрес-уроки української мови Олександра Авраменка

   У  “Сніданку з “1+1” доцент Київського університету імені Бориса Грінченка Олександр Авраменко пропонує експрес-уроки української мови. Щопонеділка й щосереди о 7.10 і о 8.50, на каналі “1+1” – мовні поради, цікаві історії і відкриття!
   Пропоную не тільки діткам, а й нам дорослим повчитися,  перевірити себе. Як правильно сказати?
Урок 26. Що ж насправді означає слово “відтак”?
Урок 25. Звертаючись, я кАжу Олег чи кажУ Олегу?
Урок 24. Що таке “вилиці”, “скроні” й “повіки”? 
Урок 23. Чому не треба святкувати саме “п’ятидесятиліття”?
Урок 22. Чому не варто “обезжирювати” молоко?
Урок 21. Кидатися в очі може тільки люте кошеня
Урок 20. Голосують чи галасують у Верховній Раді?
Урок 19. Цілуйте тата в коліщата! Що означає ця приказка?
Урок 18. Картини пишуть маслом чи олією?
Урок 17. Ніколи не треба “вибачатися”!
Урок 16. ГривнА чи гривнЯ?
Урок 15. Повістка дня чи порядок денний?
Урок 14. Посадка на поїзд (чи потяг?) продовжується чи триває?
Урок 13. Чому відповідь не може бути “вірною”, а дітей не можна “наказувати”?
Урок 12. Одержувати чи отримувати?
Урок 11. Відмінити урок чи скасувати?
Урок 10. Не розкидайтеся грішми чи грошима?
Урок 9. Коли рахуємо, коли гадаємо і коли ворожимо
Урок 8. Тільки не дивіться в нижню частину екранУ
Урок 7. Уживаємо ліки після їди чи після їжї?
Урок 6. На виплат і на протязі
Урок 5. Чи правильно ви називаєте час?
Урок 4. Заставляти й примушувати
Урок 3. Відкривати й закривати

з сайту http://ippo.kubg.edu.ua/

Шановні батьки! Ви вже готуєте  дитину до школи? 

 В липні надворі спекотно, тому у вас є гарна можливість підготувати руку дитини до письма і вивчити український алфавіт, розмальовуючи літери та малюнки, які починаються з цієї самої літери!
 У Вашому розпорядженні 30 дуже гарних розмальовок. Ви можете завантажити та роздруквати український алфавіт в малюнках одним архівом, натиснувши на кнопку "Завантажити український алфавіт"



Немає коментарів:

Дописати коментар